مدیرعامل شرکت فولاد: چیزی جز دست‌های پشت پرده جلودار ما نیست

ر واکنش به اتفاقات بازی با نساجی؛

مدیرعامل شرکت فولاد: چیزی جز دست‌های پشت پرده جلودار ما نیست

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان ضمن حمایت از جواد نکونام سرمربی این تیم بعد از باخت مقابل نساجی، از اشتباهات داوری در این مسابقه انتقاد کرد و آنرا شائبه‌دار خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت باشگاه فولاد خوزستان، علی محمدی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در خصوص رقابت تیم فولاد خوزستان و نساجی مازندران، اظهار داشت: با توجه به اینکه حساسیت در هفته های پایانی لیگ برتربه اوج خود رسیده، لذا نیاز به قضاوت های عادلانه در ادامه رقابت ها برای جلوگیری از تضییع حق تیم ها الزامی است. مع الوصف متاسفانه ما شاهد آن هستیم که کادر داوری در دیدار با تیم نساجی مازندران مرتکب اشتباهات فاحشی شده که منجر به تضییع حق باشگاه فولاد خوزستان گردیده است.

رئیس هیئت مدیره باشگاه فولاد خوزستان در ادامه ضمن حمایت از سرمربی و اعضای کادر فنی این تیم، اظهار داشت: متاسفانه در این باخت، تصمیمات کادر داوری تاثیرگذار بود و پنالتی و اخراج بازیکنان به نوعی خود گویای واقعیت هایی است که شائبه حمایت از باشگاه های خاصی را تقویت می کند. خارج از این مسائل تیم فولاد به مانند دیدار های گذشته نشان داد که تحت هدایت جواد نکونام از توانایی بالایی برخوردار است و هیچ حریفی جز اینگونه جنجال ها و دست های پشت پرده جلودار آن نیست.

وی در ادامه اظهار داشت: فولاد با تکیه بر اصول حرفه ای و منشور اخلاقی که جوانمردی در صدر سیاست های آن قرار دارد، تاکنون علاوه بر ارائه بازی های تماشاگرپسند، نتایج و جایگاهی در خور شأن فوتبال خوزستان و این باشگاه کسب نموده که مورد تایید ورزش دوستان نیز قرار گرفته و برای شادمانی هوادارانی که در این شرایط سخت آرزوی دست یابی به سهمیه رقابت های لیگ آسیا را دارند، در تلاش می باشد.

علی محمدی در پایان ضمن دعوت از هواداران دلسوز فولاد در حمایت از این تیم، اظهار داشت: قطعاً اینگونه رفتارها خللی در سیاست های اصولی ما در راستای حمایت از ورزش ایجاد نمی کند و امیدواریم که در هفته های آتی شاهد چنین اشتباهاتی نباشیم.

کد خبر 4984962

تجربه؛ گمشده نیمکت فولاد خوزستان مقابل نساجی

اهواز- تیم فولاد خوزستان با اشتباهات داوری و کادر فنی این تیم به تیم نساجی مازندران باخت و این شکست باعث شد که آنها برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا با شرایط سختی روبه‌رو شوند.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها – محمد ملازاده: تیم فولاد خوزستان مهم‌ترین بازی خود را در نوزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور به تیم نساجی مازندران واگذار کرد.

سرخ پوشان دیار کارون در حالی مقابل شاگردان محمود فکری شکست خوردند که تا دقیقه ۸۰ با دو گل از حریف خود پیش بودند و کم تجربگی از سوی کادر فنی می‌توانست سه امتیاز شیرین و مهم را به حساب آنها اضافه کند.

اشتباهات داوری در ثبت نتیجه ۳ بر ۲ به سود تیم نساجی مازندران نقش مهمی را در پی داشت اما اگر کمی هوشیاری از سوی کادر فنی تیم فولاد خوزستان و در رأس آن جواد نکونام صورت می‌گرفت شاید فولاد خوزستان امروز در جایگاه بهتری از ششمی در جدول رده‌بندی قرار داشت.

در حالی که انتظار می‌رفت پس از اخراج «محمد حیدریه» توسط داور بازی ما شاهد اضافه شدن نفرات با خصوصیات تدافعی بیشتری از سوی سرمربی تیم فولاد خوزستان به ترکیب این تیم باشیم، نفراتی همچون صابر حردانی و امیرحسین باقرپور وارد زمین شدند. بازیکنانی که خصوصیت تهاجمی آنها از تدافعی بیشتر است. اضافه شدن نفرات با توان دفاعی بیشتر می‌توانست استحکام بیشتری را به خط دفاعی فولاد خوزستان بدهد.

بیرون کشیدن «موسی کولیبالی» یکی دیگر از اشتباهات بزرگ‌مردان تصمیم گیر فنی سرخ پوشان بود. آنها اگر به دنبال اضافه کردن قدرت خط دفاعی خود بودند، بهتر بود به جای اضافه کردن یک مدافع به جای «کولیبالی» یک نفر از خط حمله یا خط هافبک را کم می‌کردند تا مدافع تنومند فولاد خوزستان در لحظات حساس پایانی عصای دست جواد نکونام می‌بود.

بازی مهم با نساجی مازندران به بازیکنان باتجربه نیاز داشت و حضور «شهاب الدین گردان» در درون دروازه می‌توانست اعتماد به نفس بیشتری را به مدافعان این تیم بدهد. گردان که به نظر می‌رسد پس از اخراج مقابل ماشین‌سازی تبریز از سوی سرمربی فولاد خوزستان با تنبیه روبه‌رو شده است می‌توانست با حضور در چارچوب دروازه به موفقیت این تیم کمک بیشتری کند.

«احسان مرادیان» سنگربان جوان و آینده داری است که سال‌ها می‌تواند از دروازه فولاد خوزستان و حتی تیم ملی حراست کند اما با توجه به اهمیت بالای بازی مقابل نساجی در کسب سهمیه لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا توسط شاگردان جواد نکونام، حضور گردان با تجربه می‌توانست کمک بیشتری به کسب این هدف کند.

درخواست برای بیرون آمدن بازیکنان فولاد خوزستان از میدان بازی توسط جواد نکونام از اتفاقات عجیب این دیدار بود. انجام چنین کاری از سوی سرمربی فولاد خوزستان که سال‌ها در سطح اول فوتبال اسپانیا بازی کرده است، بسیار بعید بود.

اشتباهات داوری بخشی از بازی فوتبال است و اگر هرکس احساس کند که به تیمش ظلم شده است، بخواهد خودش اقدام کند دیگر چیزی از قانون و مقررات باقی نمی‌ماند. همه ما باید تابع قانون و مقررات باشیم و اگر حقی از ما گرفته شده است باید از طریق قانونی به دنبال آن باشیم.

متأسفانه کادر فنی تیم فولاد خوزستان امسال از مربیان بسیار جوانی تشکیل شده است، جوانی و کم‌تجربگی که در بازی‌های حساس و مهم به خوبی در نتایج ثبت شده به خوبی نمایان می‌شود.

جواد نکونام، حسین کعبی و مهدی هاشمی نسب درگذشته ملی پوشان بسیار بزرگی بودند که برای کسب افتخارات در مسیر جدید زندگی ورزشی خود به زمان بیشتری دارند و حضور یک مربی با تجربه بیشتر بر نیمکت این تیم می‌توانست در لحظات حساس به جواد نکونام کمک بیشتری کند.

به هر حال تیم فولاد خوزستان پس از شکست مقابل نساجی مازندران که با اشتباهات داوری و همچنین کادر فنی این تیم به ثبت رسید برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا با شرایط بسیار سختی روبه‌رو شده است و برای به دست آوردن این هدف ضمن غلبه بر حریفان خود باید چشم انتظار لغزش تیم‌های بالانشین جدول رده‌بندی مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران باشد.

کد خبر 4986062